torsdag 8. mars 2012

En titt inn på kjøkkenet

Kjøkkenet i huset er fra byggeåret, og er absolutt ett rom jeg kunne tenke meg å pusse opp etterhvert, da det er ett rom jeg trives i og føler at vi bruker en del tid i. Det er mye som skal prioriteres før kjøkkenet, men det er jo lov til å drømme litt om ett hvitt, lyst og landlig kjøkken... ♥


På kjøkkenet har vi spisestuen, og det nyeste møbelet er en gammel slagbenk (som kommer til å bli myye finere med skinn og puter i). I følge selgeren, en venninne av mamma med egen antikk-butikk, er den 100 år gammel. Jeg syns nå hvertfall den er kjempesjarmerende med gamle spikere, dreide bein, slitt treverk og minner etter mange mennesker.


Over slagbenken, som foreløpig bare står inntil veggen (usikker om den skal brukes til spisestuen eller ikke), henger en tallerkenhylle jeg fikk av min kjære i bursdagsgave for ett par år siden, og i den står 6 tallerkner jeg har arvet av mamma. De har hengt på kjøkkenveggen i mitt barndomshjem så lenge jeg kan huske ♥ Sammen med dem har ett gammelt rivjern og en gammel, fransk rist fått plass.


Lillegutt sover, min kjære på jobb, besøk som akkurat har dratt. Klesvasken er hengt opp, noen minutter i blogglandia, og så er det natta for mor i huset.

Sov godt ♥

1 kommentar:

  1. Så hyggelig :) For et nydelig kjøkken! Likte veldig godt fargen på veggen! Sto i god stil til de flotte omgivelsene :)
    Legger meg til som følger.
    God natt!

    SvarSlett