tirsdag 7. februar 2012

Spisestuen

Det er ikke mye jeg har vist frem av huset så langt, og det er nok fordi mye føles halvferdig og ikke "pent nok". Men så er det jo sikkert litt moro å kunne følge utviklingen her også, så da starter vi med kroken jeg så langt er mest fornøyd med, spisestuen i stuen.


Spisestuen har jeg arvet av mamma, den kommer fra familien til mormoren min som er fra Sveits. Der har den stått på ett luksuriøst hotell i mange år før den kom til Norge, og den er fra 1627! Spennende å tenke på hvor mange mennesker og generasjoner som har sittet rundt samme bord, og igrunn helt sprøtt at det har endt opp her hos meg. Stolene hører ikke originalt til bordet, men er gamle de også. Planen er å trekke de om etterhver, for stoffet er fryktelig slitt og møkkete etter å ha stått i ett hus der hunder og katter har brukt de som sitteplasser.


Vitrineskapet er fra Home & Cottage, lysekronen er en bursdagsgave fra min kjære kjøpt på Creme de la Creme, det lille skapet på veggen fra Sofies Villa og klokken er en julegave fra mamma kjøpt på Kremmerhuset. Planen er å ha en bildevegg til høyre for skapet sammen med klokken, hovedsaklig med gamle bilder. Jeg har ett par på lur, og er sikker på at både mamma og svigermor har flere også, så det er ett prosjekt som surrer og går i bakhodet.

(Detalj fra stolryggen, og fra bordplata. Jeg må nok ta av duken og vise frem hele en gang, for det er rålekkert)

Min kjære har dagvakt idag, store barn på skolen, lillegutt sover, også har jeg frøkna til ett vennepar her idag, ei 11 måneder gammel liten prinsesse, så vi koser oss masse.

Ha en flott tirsdag ♥

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar